Doğulu / Asyalı parfüm
Tiziana Terenzi marka parfümlerin tasarımındaki ilham kaynakları nelerdir ?
Tiziana Terenzi markasının kurucuları Paolo Terenzi ve Tiziana Terenzi isimli iki kardeştir. Bu kardeşler seyahat ettikleri ülkelerde yaşadıkları olay ve anılardan hareketle parfüm üretiyorlar. Gittikleri ülkelerin coğrafyası, iklimi, sokakları, yemek kültürü ve günlük yaşam alışkanlıklarından ilham alıyorlar. Parfüm tasarımı onlar için, duygu ve düşüncelerini kattıkları sanatsal bir faaliyettir.
Tiziana Terenzi- Chimaera isimli parfüm için, Doğu Tarzı Parfümlerin Klasik Bir Örneği tanımlaması yaptınız. Bu neden böyledir ?
Bunu şunun için söyledim : Tiziana Terenzi- Chimaera- baharatlar, vanilya, tütün, deri ve öd ağacı gibi geleneksel koku formları ile
Asya / Doğu dünyasının parfüm kültür bileşkesini temsil ediyor. Bu nedenle Doğulu parfümlerin klasik bir örneği olmayı hak ediyor.
Tiziana Terenzi- İtalyan niş parfüm firmasıdır. Bugün, bu markanın nadide eserlerinden Tiziana Terenzi- Chimaera isimli parfümü tanıtacağız. Tatlı, şekerli, sıcak, tozlu, yumuşak, kremsi, bir miktar ferah esintiler yapmaktadır. Baharatlar, vanilya, tütün, odunsu notalar, gurme notalar ve deri aromaları bu parfümü yönetiyor. Oryantal- baharatlı kategorisinde gösterilmiş. Paolo Terenzi tasarlamış.
Üst- karabiber, limon, safran, deri, Tolu balzamı, kekik, defne yaprağı, toprak tentürü,
Orta- iris, kırmızı biber, karanfil, şakayık, bal, manolya, adaçayı,
Alt- paçuli, kaşmir ağacı, laden otu, benzoin, karamel, agar ağacı / öd ağacı, tütün, Kanada balzamı, deri, çam ağacı.
Tiziana Terenzi- Chimaera- tatlı ve biberli baharatların, vanilya ve ballı tütün akoruyla harmanlanmasıyla ortaya çıkan müthiş ve sofistike aromalara sahiptir. Bu parfümde baharatlar önemlidir : Açılıştaki meyvemsi baharatlar daha sonra tatlı- biberli baharatlara ve bunu takiben orta katmanda iyice tatlı baharatlara dönüşüyor. Biberli ve hafifçe tozlu olabilen baharatlara
karabiber, tatlı baharatlara da
tarçın ve karanfil örnek olarak verilebilir. Tatlı baharatlara orta bölümde gurme notalar
( vanilyalı reçineler ve karamel ) destek vermiştir. Olgunlaşma döneminde bir diğer gurme nota,
ballı tütün akoru buna eklemlenecektir. Son bölümde ise yüksek tatlılığa meyleden
deri ve odunsu notalar
( öd ağacı ) bulunmaktadır.
Tiziana Terenzi- Chimaera isimli parfüm, Doğulu aromaların ( baharat, vanilya, tütün ) yanında
karamel, reçineler ve bal gibi gurme notalar da vermesiyle, modern bir hissiyat da sunmaktadır. Ancak bunlar genel gidişat içinde biraz daha yardımcı eleman konumundadır. Gene tene oturma evresinde, orta katmanın sonuna doğru
vanilyalı baharatlar yapısını göreceğiz.
Koku düzleminde biberli baharatlar, tatlı baharatlar, vanilyalı reçineler / gurme notalar, tütün, deri ve öd ağacı eksenini görmekteyiz. Burada baharatlar baskın ve neredeyse ana temadır. Diğer rayihalar bunun içinde erimiştir- sentezlenmiştir. Oldukça yavaş akışkanlıkla, iki saat sonra baharatlı & gurme karakterine yöneliyor.
Derinlik ve konfor noktasında karabiber, tarçın, vanilya, vanilyalı baharatlar ve ballı tütün aromalarını seçiyoruz. En çok beğendiğimiz ve hoşumuza giden koku çizgisi budur. Parfümün bu nana hatlarında kalite ve zenginlik duygusunun yanında, biraz daha ferah ve aromatik hava da sezilmektedir. Baharatların dışında kalan diğer aromalar sırasıyla tene yerleşiyor.
Tiziana Terenzi- Chimaera isimli parfümün tene dozajına dikkat edilmelidir. Üç- dört fıs yeter. Çünkü, her şeyden önce vanilya, reçineler ve karamel gibi gurme notalar burun algısını zorlayabilir. Ayrıca sondaki deri ve öd ağacının kullanımındaki aşırı tatlılık da dikkatle not edilmesi gereken bir özelliktir. Ancak buna rağmen nota geçişlerinin başarılı olduğunu söyleyelim. İdeal sonbahar- kış, soğuk hava ve akşam kokusudur. Dış mekândaki davet ve kokteyller ile gece gezmelerinde düşünülebilir. Fark edilirliği hem sahibine hem de dışarıya karşı her zaman yoğun ve saldırgandır. Çabuk terleyen yağlı tende üç gün boyunca kuvvetli esintiler yapıyor. Bunda, derinlik ve konfor noktasında işaret ettiğimiz ( bkz. yukarıdaki paragraf ) aromaların rolü büyüktür.
Tiziana Terenzi- Chimaera- ruh ve zihin dünyanızda ne gibi çağrışımlar yapıyor ?
Tiziana Terenzi- Chimaera isimli parfümü düşününce, Arap ülkelerinden Ürdün' ün, turizm ve kültür mirası ve erken İslam mimarîsinin en dikkat çeken yapıları arasında gösterilen çöl şatoları aklıma geliyor. Bunlara bazı kaynaklarda çöl kaleleri veya çöl sarayları denildiğini biliyoruz. Bu çöl şatolarının belki de en önemlisi Kusayr Amra' dır. Bu yapının 8. yüzyılın ilk çeyreği ve ortalarına doğru, dönemin valisi ve daha sonra Emevî halifesi olan II. Velid ( 723- 743 ) tarafından inşa ettirildiği belirtilmektedir.
Ürdün' ün çöl şatoları, bu ülkenin batısındaki Amman kentinde ( başkent ) yer alıyor. Kusayr Amra, Amman kentinin doğusuna konumlanmıştır. Ana yapı malzemesi kireç taşıdır. Kapı ve pencere söveleri ( kenarları ) bazalt taşındandır. Aslında bir yapı komleksidir : Saray, hamam, hizmetçi odaları, depo, kuyu ve havuzdan oluşan bir yapı topluluğudur. Taht salonu ve hamamın geneli beşik tonoz ve çapraz tonoz ile hamamın sıcaklık bölümü kubbeyle örtülüdür.
Kusayr Amra' nın yapılarının büyük bölümü ve duvar resimleri günümüze kadar sağlam ve korunmuş bir şekilde gelebilmiştir. 1985 yılında UNESCO tarafından Dünya Kültür Mirası Listesi' ne dahil edilmiştir. Duvar resimlerinde insan figürleri, av ve eğlence sahneleri ve hayvan mücadeleleri gibi konular işlenmiştir. Duvar resimleri fresk tekniğindedir bunlarda ve Helenistik ve Bizans etkileri görülür.
Parfüm satışını, uzun bir dönem kapıdan kapıya pazarlama şeklinde yaptınız. Acaba hangi işletmelere daha çok parfüm satılıyor ?
Parfüm satışının kapıdan kapıya yapılan türü, pazarlamanın en zor ve meşakkatli biçimidir. Genelde emlak danışmanlık şirketleri, oto galerileri, oto kiralama şirketleri, sanat galerileri, sigorta şirketleri ve tatil ve tur organizasyonları, kapısına gittiğinizde en çok parfüm sattığınız işletmeler oluyor. Ancak şu kurallara dikkat etmelisiniz : Sabah saat 11.00' den önce kimsenin kapısına gitmeyin. Mağaza ziyaretlerini mağazanın boş ve tenha olduğu anlara denk getirin. Hatta o anda hiç müşteri olmasın ve mağaza sahibi zaman ayırıp sizi ilgiyle dinleyebilsin. Mağaza sahibi bir iş ya da telefon görüşmesiyle meşgulse, ziyaretinizi daha sonraya erteleyin.
Koku- 4 Kalıcılık- 5