30 Ağustos 2014 Cumartesi

Parfum D' espoir Amber & Ylang Ylang


















İki hafta kadar önce, Ankara' ya yeni bir parfüm markası geldi. Fransa- Paris merkezli parfüm tasarım butiği olan Parfum D' espoir, Eskişehir yolu üzerindeki Tepe Prime Avenue' da hizmete girdi. Benim de tesadüfen haberim oldu ve orayı ziyaret ettim. Yetkililerden bilgi aldım.

Ünlü parfümorlarla çalışıyorlarmış. Her parfüm tasarımcısı kendi parfümünü tasarlıyor ve bunlar özel kutu ve şişelerinde, özenli bir sunumla satılıyor. Henüz bir parfüm yapım eğitimi vermiyorlar. Kişiye özel parfüm tasarlıyorlar mı, diye merak edip sordum. Daha o konsepte geçmemişler. Parfüm fiyatları çok uygun seviyelerde bulunuyor. Açılışa özel % 30 indirimleri var. 150 liralık ürünler şimdilik 110 liraya satılıyor. Parfümlerde çok kaliteli ve rafine malzeme kullanmaktalar.

Önce, kendime parfüm tasarlayabileceğimi düşünerek, bir kağıda bazı parfüm notaları yazmıştım. O notaları harmanlayıp, kişisel parfümümü yaptırmak istedim. Elbette, daha o konseptte çalışmadıkları için mümkün olmadı. Bunun üzerine, istediğim notaları içinde bulunduran bir parfüm olup olmadığını sordum. Sonunda, tam istediğim gibi olmasa da, ona yakın bir koku buldum.

Kendime amber temalı bir parfüm tasarlatmam mümkün olmadı. Ne var ki, amber temalı parfümlerden Amber & Ylang Ylang çok hoşuma gitti. Bugün, bu kokuyu biraz anlatmak istiyorum...

Parfum D' espoir Amber & Ylang Ylang=

Bence, oryantal- baharatlı kategorisine girebilir. Amber teması parfümü domine etmektedir. Bunun yanında çiçeksi notalar, tütsüler, vanilya, biraz odunsu notalar ve egzotik baharatlar hissediliyor. Doğu etkili bir koku hissiyatı söz konusudur.

Parfümü tenime sıkarak denedim. Kokladım ve değerlendirmeye çalıştım. Daha sonra kağıt üzerinde yazılı olan aromalarını okudum. Ten üzerinde iken, edindiğim ilk izlenim, çok güzel ve lüks bir odunsu- tütünsü amber hissiyatı oldu. Parfüm böyle bir açılış yapıyor...

Notaları da şöyle açıklanmış= Sardunya, ylang ylang, bergamot, gül, tarçın, bulgar gülü, sarıçiçek, amber...

... Odunsu- tütünsü egzotik bir amber, bende hayranlık ve huzur duygularına yol açtı. Bunu çok derin ve katmanlı biçimde çiçekler, baharatlar, tütsüler, odunsu notalar ( belki paçuli ), vanilya ve amber takip etti.



Ayrıntılara geçelim...

Odunsu- tütünsü amberden sonra, pudralı ve ıtırlı çiçekler algıladım. Bunu sardunya, frezya, yasemin şeklinde tahmin etmiştim. Aralarda vanilya alınıyor. Buraya değin bütün notalar iç içe geçip harmanlanmış. Tek parça gibi algılanmakta. Devamında tarçın- kimyon biçiminde tatlı baharatların olduğunu zannettim. Derinlerden bir miktar gül de alınıyor. Güllü- baharatlı katman müthiş sentezlenmiş. En fazla bu harmanı beğendim. Sonra tütsüler ve odunsu notalar gelmektedir. Tütsülü baharatlar gibi yorum söz konusudur. Sonlara doğru, vanilyamsı tatlı bir amber, parfümü kapanışa yönlendiriyor.

Parfümlerin mağaza fiyatı 150 lira olarak belirlenmiş. Ama şunu söyleyeyim, Amber & Ylang Ylang kokusunun fiyatına 600- 700 lira deseler, itiraz etmezdim. Çünkü malzeme çok temiz, rafine ve doğal olandan seçilmiş. Üzerinde emek verildiği, çalışıldığı belli oluyor.

Parfümde çok fazla tatlılık yok. Onun yerine, yoğun, pudralı ve/ veya kremsi aromalar var. Keskin, köşeli ve saldırgan hiç değil. Odunsu- tütünsü yoğun ambere başlangıçta tahammül edebilirseniz, sizi devamında çok güzel sürprizler bekliyor.



Koku düzleminde odunsu- tütünsü amber- pudralı çiçekler- tatlı baharatlar- tütsü- odunsu notalar- vanilyalı amber vardır. Baharatlardan tarçın daha baskındır. Güllü tarçın diyebiliriz. Pudralı çiçekler yoğun ve kadınsı biçimdedir. Aromalar gayet akışkan, uyumlu ve dengelidir.

Derinlik ve konfor noktasında odunsu- tütünsü amber- tatlı baharatlar & tütsü- vanilyamsı amber bulunmaktadır. Bu verdiğimiz notalarda güzellik, lüks ve zengin bir karışım mevcuttur. Ayrıca kalite ve kalıcılığa katkı yapar. Notalarda bir kaynaşma var. Amber, ana tema olarak, her daim derinden kendisini hatırlatır.

Çok derinlikli, çok katmanlı bir parfüm olmuş. Bütün unsurlar, aynen bir apartmanın katları gibi, yukarıdan aşağıya iniyor. İç içe daireler şeklinde algılanıyor. Bu bakımdan ilginç bir parfüm...

Amber & Ylang Ylang, bende ilk andan itibaren Doğulu anlatım dünyası etkileri bıraktı. Osmanlı dönemi has bahçelerinde gezmek, Osmanlı saraylarındaki görkemli yaşama, ziyafetlere tanık olmak, eski Osmanlı hanımlarının inceliğine, zarafetine seyirci kalmak gibi metaforlar aklıma geldi. Bu parfüme benzer kokuları mutlaka Osmanlı hanımları, cariyeler, gözdeler, valide sultanlar kullanmışlardır...



Sonbahar- kış dönemine uygun olacaktır. Yoğun sıkılmadığı sürece, günlük kullanıma izin verir. Yalnız bir şartla, akşam kullanılırsa daha iyi olur. Soğuk havalarda iyi performans gösterir. Açık hava partileri, gece gezmeleri için idealdir. Kapalı alanlarda çok sıkılmamalıdır. Kalıcılık ve fark edilirlik başarılı değerlere imza atıyor. Bir günü geçen kalıcılığı var. Tene yakın durur. Tütsülü baharatlar, amber, çiçeksi akorlar düzeyinde kuruyup güzelleşir.

Koku- 4 Kalıcılık- 5


Kendinize en uygun parfümü seçip, beğeniyle kullanabilirsiniz. Parfüm Testimize katılın. http://7nota1parfum.blogspot.com.tr/2014/04/parfum-testimiz-baslyor_18.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder