31 Aralık 2016 Cumartesi

Rebul- Silverline EDT
























Gözden geçirilmiş yeni yorum...

Rebul- Silverline... Bir zamanlar kullandığım klasik parfümlerden biri...

Aslında bir Fransız markası olan Rebul' un kuruluşu İstanbul' a dayanıyor. Ünlü Fransız parfüm ve kolonya tasarımcısı ve imalatçısı Jean Cesar Reboul, kendi adıyla anılan bu markayı 1895 yılında İstanbul- Beyoğlu' nda kurmuş. Firmanın adı o zamanlar Büyük Paris Eczanesi imiş. Sonra Rebul Eczanesi olarak şöhret kazanmış.

Cumhuriyet döneminin ilk eczacılık okulu mezunlarından olan ve bu alanda dünya çapında ün kazanan ve Türk eczacılığının kurucusu kabul edilen Mehmet Müderrisoğlu da, J. C. Reboul' un yanında işe girmiştir. Kısa sürede yeteneği, kavrayışı ve zekâsı ile J. C. Reboul' un takdirini kazanmıştır.

Rebul Eczanesi, Türkiye' de ilk defa 1938 yılında Lavanda Kolonyasını üretti. Böylece, Türk halkı nezdinde büyük şöhrete ulaştı. Türkler arasında lavanta kolonyası hızla yayıldı ve bundan sonra da vazgeçilmez oldu.

Jean Cesar Reboul, Türkiye' den ayrılırken işlerini Mehmet Müderrisoğlu' na devretmiştir.

Rebul firması, lavanta çiçeklerini Fransa' nın güneyindeki Grasse kentine yakın tarlalardan toplamaktadır. Doğaya saygılı üretim, hayvansal ve kimyasal hiçbir katkı maddesi içermeyen ürünler Rebul markasının felsefesini yansıtmaktadır.

Rebul- Silverline parfümünü kısaca konuşalım=

Tıraş sonrası losyon tarzında üretilmiş. Ancak yoğun, kalıcı ve kaliteli aromasıyla parfüm sıfatına fazlası ile hak kazanıyor. Uzun süreli kullanımda, Rebul- Silverline' ın vetiver- paçuli- meşe yosunu temalı olduğu kanaâtine vardım. Bu parfümde odunsu notalardan sonra karabiber egemendir.

Harmanında bazı notalara yer verilmiş. Ben de bu notalara ekleyebileceğim aromaları beraber yazıyorum= Limon, bergamot, adaçayı, biberiye, kekik, karabiber, sardunya, paçuli, vetiver, misk, meşe yosunu, sedir ağacı... Bence, baharatlı- odunsu kategoride değerlendirilebilir.

Rebul- Silverline- bir miktar tozlu ama doğal turunçgillerle başlangıç yapıyor. Bergamot ve limon hissediliyor. Sonrasında hemen adaçayı, kekik ve fesleğen tarzında şifalı- aromatik otlar geliyor. Devamında tozlu karabiber ve biberli baharatlarla tene yerleşme ve kuruma işlemi başlıyor. Orta katmandan itibaren, artık keskin ve doğal vetiver- paçuli ikilisini, ana tema olarak görmekteyiz. Bunlar baharatlı katmana takviye yapmakta. Vetiver ve topraksı paçulinin tende egemenliği uzun sürüyor. Son bölümde de yumuşak bir misk, meşe yosunlu rayihalar ve tozlu bir sedir ağacı mevcuttur. Tenden böyle ayrılıyor.

Koku düzlemine neredeyse bütün aromaların girdiğini ifadeye koyalım. Yalnız bütün bu aromalar taze, sıcak ve tende baskınlığı olan bileşenlerdir. Tene oturup güzelleşmesi 1 saati buluyor. Akışkanlık hızlıdır. Tene bolca uygulanabilir.

Derinlik ve konfor noktasında ise; bana göre karabiber- paçuli/ vetiver- biberiye çizgisi olarak algıladığımız biberli baharat ve odunsu katman, hem kalite ve kalıcılığı yükseltiyor, hem de şık ve gösterişli bir koku güzelliğine meydan veriyor.

Rebul- Silverline' da fazlaca bir tatlılık yok. Harman çok köşeli değil. Rafine, akışkan, dengeli ve pürüzsüz notalar beğenimizi kazandı. Baharatlar ve odunsu notalar koku karakterini sonuna kadar domine ediyor.

İdeal bir sonbahar- kış parfümü gibi görünse de, aslında her mevsim kullanıma izin veren ferah ve sevimli bir harmanı var. Günlük kullanımda tazelemeye pek lüzum yok. Çünkü kalıcı, kuvvetli notaları ile benim tenimde, hafif esintilerle bir gün boyunca kendini belli etti. Temiz, rafine, maskülen ve oturaklı harmanıyla her zaman takdir ettiğim bir parfüm oldu. Fark edilirliği dışarıya karşı etkindir. Dozajını istediğiniz gibi ayarlarsınız. Az miktarda sıkılırsa, sabahleyin de ferah ve pozitif esintiler verecektir. Sosyal ortam kokusudur. Günün her saati için, farklı dozajlarda kullanılabilir.

Koku - 4 Kalıcılık - 5




Kendinize en uygun parfümü seçip, beğeniyle kullanabilirsiniz. Parfüm Testimize katılın. http://7nota1parfum.blogspot.com.tr/p/parfum-testi.html

40 yorum:

  1. Yaşı benim gibi 35 ve üzeri olanların daha iyi bildiği tanıdığı bir parfüm diye düşünüyorum. Çok güzel analiz etmişsiniz. Kesinlikle baharatlı-odunsu tarzda ve zamanla tene daha iyi oturuyor. Rebul'un yeni çıkardığı parfümlerden Prestige'i denedim maalesef Silverline'daki kalıcılık, fark edilirliği yakalayamadığını gözlemledim. Bana çok hafif geldi koku niteliği. Silverline gerçekten bir klasik ve yeni nesilin çok iyi tanımadığını düşünüyorum. 80'lerin Old Spice, Madigan, Brut gibi klasikleşmiş parfüm isimlerinden biri desek yanlış olmaz sanırım Rebul Silverline için. Tıraş sonrası losyondan çok daha fazlası gerçekten. Ancak eski formulasyonu sanki daha çarpıcı ve kalıcı idi gibi geldi bana. Meraklılarına söyleyeyim parfümerilerde yeni Rebul parfüm çeşitlerinin yanında Silverline'ı bulmak eskisine göre maalesef daha zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Delikanlı çağımızda, elimize bir defa geçen ve bir süre kullanıp, sonra değerini bilemeyip bir köşeye attığımız parfümler vardır... Aklımız başımıza geldiğinde arayıp da bulamadığımız hazine gibi parfümlerdir. Rebul Silverline işte onlardan oluyor.

      Sil
    2. Nereden bulabiliriz böyle bir parfüm kaldırılmamalı

      Sil
    3. Merhaba bu parfümden bulabilirmiyim

      Sil
  2. Rebul silverline deyince kocaman bi aaaah ah çekiyorum. 90lı yıllarda formül inanılmaz güzeldi ve 1 hafta kalıyordu. Şişe daha kısa ve genişti. Tam bir efsane

    YanıtlaSil
  3. Banada lazım bilen varmı yerini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://shop11720.etjrdc.org/content?c=rebul+parf%C3%BCm+eski&id=14
      burada var yurt dışından geliyor ama biraz pahalı bakın isteseniz

      Sil
  4. Elinde olan varsa yerini bilen varsa yardımcı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banada lazım bulursanız bana bildirirseniz sevinirim.

      Sil
    2. https://shop11720.etjrdc.org/content?c=rebul+parf%C3%BCm+eski&id=14
      burada var yurt dışından geliyor ama biraz pahalı bakın isteseniz

      Sil
  5. çok iyiii 80 lre damga vurmuş bir efsane kokuu

    YanıtlaSil
  6. bazı tanınmış mazalarda var bulmak mümkün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mesala hangi mağazalarda bulabiliriz yardımcı okursanız sevinirim

      Sil
  7. Yeni rebul kokusu eski kokuyla ayni olani varmi

    YanıtlaSil
  8. Rebul silverline parfümü nereden bulabilirim yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezzaneden sıparıs verdım 1 haftaya geldı

      Sil
    2. Hangi eczane bizde verelim sipariş

      Sil
  9. Izmir'de bulamadım ben de

    YanıtlaSil
  10. Bulan olursa yazsın bizde alalım efsaneydi

    YanıtlaSil
  11. Neden uretmiyorlar aklım almıyor insanların sevdiği bir parfüm biz onunla ozlestik😣😣😣

    YanıtlaSil
  12. Maalesef firma Silverline isimli ürünü üretimden kaldırmış gözüküyor. O sebeple bizim ricamız @ONUR ÇETİN beyden Rebul Silverline'a muadil parfüm tavsiye edebilirlerse bizler gibi meraklıları için çok faydalı olabilir.

    YanıtlaSil
  13. Insallah biryerlerde bulabiliriz.Rahmetli babamin parfumu. Elimde ceyrek sise kaldi. Bilen varsa yazsin lutfen. (burakkahraman01@hotmail.com) Saygilar sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://shop11720.etjrdc.org/content?c=rebul+parf%C3%BCm+eski&id=14
      burada var yurt dışından geliyor ama biraz pahalı bakın isteseniz

      Sil
  14. Gençliğimin vazgeçilmez parfümü şuan son bir sise kullanıyorum fransada bile yok üretilse çok iyi olur

    YanıtlaSil
  15. Olan varsa banada haber etsin bende alırım hemde 5 adet alacam

    YanıtlaSil
  16. Böyle bir parfüm için yazılabilecek en güzel blog. Tebrik ediyorum. Tüm yorumları okudum neredeyse ve anladım ki Rebul Silverline artık sadece hafızalarımızda yaşayacak. Umarım retro'nun moda olduğu bu yüzyılda birileri başka isim altında da olsa kokuyu kullanıcılarla yeniden buluşturmak cesaretini gösterebilir.

    YanıtlaSil
  17. rebulun yetkilileri veya ilgili çalışanları hiç mi okumazlar bu yorumları nerede arasak ürün altında 'Keşke tekrar üretilse' yorumları. neden kaldırılır ki hiç anlamam. hazır on binlerce müştteriniz var işte. bekliyorum son 3 yıldır aklıma geldikçe aratıyorum. belki tekrar raflara çıkmıştır diye:((

    YanıtlaSil
  18. 50 tane alırım 90 lı yılların getirdiği parfümünü

    YanıtlaSil
  19. Üniversite yıllarımın parfümü, kaç kişi durdurup parfümün ne diye sormuştu..

    YanıtlaSil
  20. Bu yorumları pek ciddiye almıyor anlaşılan üretici firma

    YanıtlaSil
  21. Bunu nerden bılurıö

    YanıtlaSil
  22. Arkadaş nekadar kıymete bindi bu parfüm

    YanıtlaSil
  23. Bu parfümü bilmeyene bu yorumlar inandırıcı gelmeyebilir.ama o bir efsanedir

    YanıtlaSil
  24. Ben 12 13 yaslarındayken abim kullanıyordu benden saklardı abim kullanırdı İzmire giderken bir hafta sonra gelirdi
    hala kokardı inan

    YanıtlaSil
  25. Merhaba bu ürünü nereden alabilşrim

    YanıtlaSil
  26. Çok kullandım. Bir anda üretimi durdu. Bulamadım

    YanıtlaSil