25 Ağustos 2018 Cumartesi

Bvlgari- Man In Black EDP / 2014



























Güncel yorum...

Bvlgari Man In Black EDP parfümünün EDT versiyonunu bizden sipariş edebilirsiniz : onurr.cetin@gmail.com

Dolum parfüm olarak- Deluxe Kalitede % 40 yoğun esanslıdır. 

Bvlgari- İtalyan takı ve mücevher markasıdır. Bvlgari- Man In Black isimli parfümü değerlendireceğiz.

Bvlgari- Man In Black- genel anlamda içkimsi kuru baharatlar, tozlu- biberli baharatlar, tütün, deri ve odunsu amber aromalarıyla, uzun süreli kullanımda, büyük keyif ve konfor duyguları yaşatıyor. Çok kaliteli, lüks, ihtişamlı ve debdebeli bir harmana sahiptir.

Bvlgari Man In Black, parfüm konsantrasyonunda olup; yoğun, güçlü, baskın ve kalıcı esanslara sahiptir. Sıcak rayihalarla içki vurgusu, narenciye esintileri, odunsu notalar, baharat ve kahve- çikolata efekti barındırır. Deri grubuna verilmiş. Ne var ki, bence odunsu- ambersi- baharatlı nüanslar genel karakter ve gidişatı belirlemektedir. Notaları da şöyle açıklanmış=

Üst= Tütün, rom, baharat çeşnisi;

Orta= Deri, sümbülteber, iris çiçeği;

Alt= Öd ağacı, benzoin, tonka fasülyesi.

Bvlgari- Man In Black- açılış ve orta katmanda baharatlı temalar vermektedir=

Açılışta karabiber tandanslı- içkimsi ( rom ) kuru baharatlar bulunmakta. Bu baharat temasının içinde keskin ve asitli turunçgiller ve tatlı- kırmızı meyveler harmanlanmış gibidir. Kirazlı pipo tütünü akorları da, baharat temasına yardımcı elemandır. Keskin ve asitli bir başlangıç olmuş.

Orta katmanda tozlu- kuru biberli baharatlar vardır. Bu defa limonlu- zencefilli daha yumuşak baharatlar görmekteyiz. Buna menekşe ve iris tarzında maskülen çiçeksi notalar katılmakta. Bu çiçekler baharatların etkisini güçlendiriyor. Çiçeklerin yapısı da yoğun, tatlımsı ve pudralıdır. Ayrıca bu bölümde ıslak tütün yaprağı ve odunsu- ambersi tatlı deri katmanı mevcuttur.

Sonlara doğru tatlılık artıyor. Kapanış bölümündeki notalar tek parça- yekpare halde katmanlaşmıştır. Bu minvalde şöyle bir yorum yapılabilir=

* Odunsu- amber, bu kez tütsülü- baharatlı ambere çevriliyor. Tütün akoru da devam ediyor.

* Kremsi ve yumuşak bir vanilya- amber işbirliği vardır. Bunun yanında kahve- çikolata hissiyatı ve reçineler de önemlidir.

* Paçuli ve sedir ağacının ( tahminimce ) kontrolünde odunsu bazlar da en alt katmanı oluşturuyor.

* Keskin ve yağlı biçimler algıladım. Öd ağacı var, diye tahmin ettim.

Üstelik bütün bu notalar, bir kaynaşma içerisinde- harman olarak hissediliyor.

Bvlgari Man In Black için, Neo- Oryantal- Yeni Oryantal parfüm sloganıyla bir tanıtım yapılmış. Bence şundan dolayı olabilir... İçki, deri, meyveli tütün, kahve- çikolata ve tatlımsı pudralı çiçek akorları baharatlı amber ile kombine edilince, ortaya farklı ve özgün bir oryantal konulmaktadır. Bu yönüyle Modern Oryantal denilebilir. Parfümde Doğulu nüanslar ve anlatım biçimi şüphesiz varsa da, bizi günümüzde- an' da tutan bir tarafı daha baskındır. Mesela ben, bu parfümü Tunalı' da ( Ankara ) denedim ve beni buranın restoran ve kafelerinde duygusal olarak sabitledi. Evet, bu koku sizi pek bir yere götürmüyor. Günün herhangi bir saatinde, olduğunuz mekânda tutuyor...

Koku düzleminde karabiber merkezli- içkimsi kuru baharatlar, kırmızı meyveler, tütün, pudralı çiçekler, deri, odunsu amber, baharatlı amber, odunsu notalar ve vanilya bulunuyor. Deri notasında biraz yapaylık hissettim. Onun haricinde diğer unsurlar rafine, temiz ve doğal kullanılmış. Genelde dengeli bir tatlılık mevcuttur. Sonlarda artan tatlılık rahatsız etmiyor.

Derinlik ve konfor noktasında biberli baharatlar, tütün yaprağı ve odunsu& baharatlı amber görülüyor. Zaten, amber teması ortalardan itibaren parfümü şekillendirip forse etmektedir. Bu sayılan notalar kalıcılık, kalite ve zenginlik hissiyatını meydana getirir. Tene oturma işlemi bu notalarla tamamlanır. En beğendiğimiz bölüm budur. Bol baharatlı, bol amberli bir parfüm olmuş.

Bvlgari- Man In Black- kuvvetli, yoğun ve yapışkan esanslar barındırır. Dengeli dozaj gerekir. Sabah sıkılmaz. Öğleden sonra ve akşam kullanılır. Sonbahar- kış dönemine uyar. Akşam davetleri, kokteyller ve yemekli toplantılar için ideal olur. Kapalı alanlarda iki- üç kez fıslatmak yeter. Fazlası ağır kaçar.

Koleksiyonunuzda bulunması gereken değerli bir kokudur. Üzerinde çalışılıp emek verilmiş... Soğuk havalarda sizi rahatlatan bir sıcaklık hissi verir. Tenimde bir güne yakın kalıcılığı oldu. İlk sıkışta yoğun ve saldırgandır. Sonra tene oturup yumuşar. Güçlü bir fark edilirliği var.

Bvlgari Man In Black, kullanmak isteyeceğim kokulardan biridir. Hızlı akışkanlıkla tene yerleşiyor. Baştan sona tene yakın kalıyor. Ten kimyası kaynaklı olmak üzere bazı kişileri rahatsız edebilen aromaları var= Çürük limon, yapay deri vs. olarak bozulmaya uğrayabilir. Çok sıcakta da sıkmamak iyi olur.

Koku- 4 Kalıcılık- 4




Kendinize en uygun parfümü seçip, beğeniyle kullanabilirsiniz. Parfüm Testimize katılın. http://7nota1parfum.blogspot.com.tr/p/parfum-testi.html

12 yorum:

  1. Yorumlarınızda sanki yabancı bir siteden Türkçe çeviri yapmışsınız gibi bir üslup var.

    YanıtlaSil
  2. edp esansa 4 kokunun fermantasyonuna 4 vermişsin,bence sen bu işi bırakmalısın,bvg man in black gibi bir parfüme koku ve kalıcık bakımından en az 10/6 alması gereken bir koku..

    YanıtlaSil
  3. Bence bu işi bırakmalısın... Öyle mi ? Ben dört yıldan beri parfümle ilgili okuma ve araştırmalar yaparken, sen neredeydin, ne yapıyordun ? Son 6 ay içinde kendini hangi konuda geliştirdin ? Bir üretim yaptın mı, bir eser ortaya koydun mu ? Blog yazarı mısın ? Bir yerlerde blog yazıyor musun ? Sen kimsin ? Bu parfüm yazıları kolay yazılmıyor beyefendi... Benimle yapılan ve Haber Türk gazetesinde çıkan röportajı okudun mu ? Blog yazarı isen, bir yerlerde yazı yazıyorsan, söyle, biz de senin yazılarını okuyalım da, bilgi edinelim...


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
  4. Bence bu işi bırakmalısın... Öyle mi ? Ben dört yıldan beri parfümle ilgili okuma ve araştırmalar yaparken, sen neredeydin, ne yapıyordun ? Son 6 ay içinde kendini hangi konuda geliştirdin ? Bir üretim yaptın mı, bir eser ortaya koydun mu ? Blog yazarı mısın ? Bir yerlerde blog yazıyor musun ? Sen kimsin ? Bu parfüm yazıları kolay yazılmıyor beyefendi... Benimle yapılan ve Haber Türk gazetesinde çıkan röportajı okudun mu ? Blog yazarı isen, bir yerlerde yazı yazıyorsan, söyle, biz de senin yazılarını okuyalım da, bilgi edinelim...


    YanıtlaSil
  5. Ha bu arada söylemeyi unuttum... Değerlendirmemiz 10 üzerinden değil, 5 puan üzerinden yapılıyor. Yani bu durumda, Bvlgari Man In Black' in koku güzelliği ve kalıcılığı 5 üzerinden 4 puanla gayet başarılı bulundu.

    YanıtlaSil
  6. Ha bu arada söylemeyi unuttum... Değerlendirmemiz 10 üzerinden değil, 5 puan üzerinden yapılıyor. Yani bu durumda, Bvlgari Man In Black' in koku güzelliği ve kalıcılığı 5 üzerinden 4 puanla gayet başarılı bulundu.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, uzun zamandır parfüm kullanıyorum ancak tam olarak "evet bu benim parfümüm" diyebileceğim bir parfüm olmamıştı. Bu yüzden bir veya en çok iki şişe kullandıktan sonra değiştiriyordum. Ta ki Man In Black ile tanışana kadar. Bir alışveriş merkezinde test ettim tam yarım saat sonra gidip aldım. Nefis bir koku bence...

    YanıtlaSil
  8. Cumhur Bey araştırmanız ve güzel anlatımınız için teşekkür ederim.
    Güzel bir bilgilendirme oldu, okudukca parfümü almadan hissetmemi sağladı.

    Saygılar sunarım..

    iyi çalışmalar dilerim

    YanıtlaSil
  9. Cumhur bey parfüm gibi her babayiğidin yorumuna dahi giremeyeceği bir konuda üretim yapıyor olmanız son derece gurur verici. Tebrik ediyorum. İlk siparişimi verip kaliteyi test ettikten sonra sürekli olarak sizin ürettiğiniz parfümleri kullanacak çevreme de tavsiye edeceğim. Başarılarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. İmza kokumun dışında beni kendine bağlayan 2.parfüm olmuştur kendileri. Şişesi çok şık ve kaliteli. Kokusu ise oldukça farklı geldi bana hafif içkimsi, balzamik, yumuşak baharatlı birde ben bu kokuda ben müthiş bir pekmez kokusu aldım. Anadolu'da yapılan doğal üzüm pekmezi kokusu.Gerçekten çok kaliteli bir koku. Bravo Alberto Morillas.

    YanıtlaSil