12 Ocak 2013 Cumartesi

Sergio Tacchini Classic EDT / 1987















İtalyan spor modası ve tenis malzemesi üreticisi Sergio Tacchini' nin klasik parfümünü, yıllar önce babam kullanmıştı. O güne kadar, kaliteli ve klas parfümün nasıl olabileceği konusunda hiçbir fikrim yoktu. İlk gençliğimizde First Clas, Old Spice vb. kullanırdık. Onlar da fena değildi. Ama bir gün, babamın ofisinde, dosyaların istiflendiği rafta bir Sergio Tacchini Classic duruyordu. Ona uzandım. Elimde tutup, kapağını açtım ve kokladım...  Sonra bileğime biraz sıktım, sonra gene kokladım. Kapağıyla, şişe tasarımıyla, kutusuyla, aromasıyla bende çok kaliteli, üst düzey, ağırbaşlı, beyefendi bir izlenim uyandırdı. Son derece temiz, ferah, rafine, gösterişli ve zengin bir kokusu vardı. O zaman, parfümler hakkında bilgim çok azdı. Yalnız, parfümdeki bir aroma dikkatimi çekti ve onu koklamaya doyamadım= Lavanta... Çok kaliteli ve lüks bir lavanta... Bunu hafızama yazdım... Demek ki, iyi ve kaliteli parfüm lavanta kokmalıydı. Lavanta, Sergio Tacchini Classic' in alâmet-i farikası olarak, beni çok etkilemişti.

Sergio Tacchini... baba kokusu... lavanta... Bunlar bilinçaltıma kazındı. Çok pahalı olmalıydı. Yeni yetme halimizle kullandığımız kokuların hiçbirine benzemiyordu. Çok kompleks, derin katmanlı ve şatafatlı bir aroması vardı. Sonra, bu parfümü, babamın Mercedes' inin kapı cebinde gördüm. Uzun seyahatlerde bu parfümü sıkıyordu...



Sergio Tacchini Classic namıyla benim nezdimde bu denli meşhur olabilmiş ve bana parfümler konusunda level atlatmış bu parfümü aromatik- baharatlı grubunda değerlendiriyorum. Baharat, narenciye, aromatik otlar, odunsu notalar gibi doneler barındırmakta.

Harmanı=

Üst- limon, bergamot, karanfil,

Orta- ağaç kavunu, inci çiçeği, lavanta,

Alt- sandal ağacı, nane.

Harman bariz bir kalıcılık, kalite ve güzellik yansıtıyor.

Sergio Tacchini Classic, tam bir Akdeniz parfümü olarak; biraz ekşi ve dolgun turunçgiller, keskin aromatik otlar ile başlangıç yapmakta. Bu ferah ve dinamik yapıya hemen sonra karanfil ve baharatlı his katılıyor.

Parfüm tene oturup güzelleşmeye başlarken, bu defa çok kompleks ve lüks bir lavanta algılanıyor. Bu, tatlımsı lavanta, bundan böyle parfümü derinden gelen keskin aromatik otlarla beraber domine edecektir. Tene oturması iki saati buluyor.

Kapanış ve tenden ayrılış odunsu notalar ve keskin nane notasıyla oluyor. Ancak, lavanta merkezde olmakla, halâ etkilidir.

Yumuşak odunlar... Keskin aromatik otlar... Merkezde tatlımsı bir lavanta... Ekşi ve buruk narenciye aromaları...

Notalar temiz, net ve rafine olmuş. Sentetiklik, yapaylık yok.

Koku düzlemi bütün notaları birbirinin içine geçmiş biçimde veriyor= Turunçgil, aromatik otlar/ baharat, odunsu notalar.

Derinlik ve konfor noktasında bir merkez ve bir de yardımcı elemanlar var= Merkezde bence lavanta bulunuyor. Onu aromatik otlar ve nane destekliyor. Lavanta- aromatik otlar- nane. Bu çizgide bütün kalite, kalıcılık ve güzellik unsurları bulunuyor.

İdeal ilkbahar- yaz parfümü. Sabahleyin dengeli sıkılmalı. Çok kaliteli ve keskin aroması var. Onun haricinde günün her saati güvenle kullanılabilir. Davetlerin, yemekli toplantıların, dans organizasyonlarının başat parfümü olabilir. Tenimde bir güne yakın, hafif esintilerle durdu.




Buna yakın bir parfüm olarak, Armani Code Sport' u deneyebilirsiniz.

Sergio Tacchini Classic hakkında yeteri kadar övgüyü yukarıda yaptık. Nazarımda zaten baba kokusu olarak efsaneleşmiş bir kokudur.

Bütün babalara sevgiler ve saygılar efendim...

Koku - 4 Kalıcılık - 4




Kendinize en uygun parfümü seçip, beğeniyle kullanabilirsiniz. Parfüm Testimize katılın. http://7nota1parfum.blogspot.com.tr/2014/04/parfum-testimiz-baslyor_18.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder