3 Haziran 2014 Salı

Christian Dior- Fahrenheit 32 EDT / 2007


























Christian Dior, Fransız moda markasıdır. Christian Dior Fahrenheit 32 adlı parfümü incelemek istedim. Klasik Fahrenheit' tan pek hazzetmiyorum. Ama Fahrenheit 32, bana daha kabul edilebilir geldi. Odunsu- oryantal gruba sokulmuş. Ne var ki, ben odunsu- aromatik tarza daha yakın olduğunu düşünüyorum. Çünkü, sucul ve sabunsu hissiyatla birlikte; çiçeksi notalar ve turunçgiller daha bir karakter belirleyici hale geliyor.

İris, gül, menekşe, portakal çiçeği, vetiver, vanilya ve amber notaları verilmiş.

Çiçeksi notalar ve tropik meyve ( ananas, guava, kivi ) hissi başlangıçta belirgindir. Güzel, modern, hoş bir açılış olmakta. Çiçek buketi, çiçek harmanı her daim hissedeceğiniz şeydir. Menekşe, iris, portakal çiçeği gibi sabunsu ve pudralı çiçekler algıladım. Daha sonra keskin odunsu notalar ( paçuli, sedir ağacı ) ve amber ve vanilya gibi oryantal notalar sahne alsa da, gene de çiçeksi- turunçgilli ( portakal, mandalina )- meyveli vurgular parfümü şekillendirmeye devam ediyor.

Soğuk, sucul ve yumuşak notalar var. Kolonya gibi düşünülebilir. Tatlımsılık da barındırıyor. Ne var ki, bu tatlılık; sabunsu ve sucul hissiyatın gölgesinde kalmakta. Açılışta sentetik ozon notaları varsa da, bu bölüm için söylediğimiz olumlu şeyler geçerlidir. Kalıcılık zayıf olmuş. Ancak tropik meyve, çiçek buketi ve narenciyeler ile genellikle fark edilir oluyor. Bu haliyle ferah, taze ve canlı bir yaz mevsimi kokusu denilebilir. Bol bol sıkılabilir. Günlük kullanım/ faaliyet için idealdir.

Koku- 3 Kalıcılık- 2

Kendinize en uygun parfümü seçip, beğeniyle kullanabilirsiniz. Parfüm Testimize katılın. https://7nota1parfum.blogspot.com/p/parfum-testi.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder