14 Mart 2014 Cuma

Bargello Perfume- Woody ( Oda Kokusu )














Bugün, genel parfüm yazılarımızda bir değişiklik yapıyoruz. Bargello açık parfüm markasının tüketime sunduğu Dekoratif Oda Kokuları' ndan birini değerlendirmek istiyorum=

Bargello- Woody-  Oda Parfümü...

Bargello, bu kokuyu değerlendirmem ve önerilerimi paylaşmam için bana gönderdi.

Kısaca yorumlamaya çalışacağım...

Şişenin içine bambu çubukları yerleştirilerek, parfüm kullanılıyor.

Bu kokuyu tenime tatbik ettim ve analiz etmeye çalıştım.

Dekoratif oda parfümü konseptiyle ODUNSU kategoriye dahil edilmiş. Yalnız, ben, bu parfümü daha ziyade Oryantal- Vanilyalı grubunda görmekteyim. Nedenini açıklamaya çalışacağım.

Parfümde hakim notalar, bence, vanilya, amber, odunsu notalar, yoğun tatlılık veren pudralı çiçekler olmuş.

Daha sonra, şunu da fark ettim= Parfümde tatlı kırmızı meyveler de var.

Parfümün genel karakterini oluşturan notalara şöyle değinelim=

Genelde yoğun bir tatlılık ve kremsi tonlamalar parfümü şekillendirmekte. Bununla birlikte, reçinemsi- yapışkan rayihalar da var. Parfümde az miktarda yağlı hissiyat da bulunuyor. Tene yakın duran bir koku olmuş. Daha ziyade, uçucu türden esansiyel yağlar var. Keskin, acı ve tıbbî bileşik tarzında vurgular ikinci sırada öneme sahiptir.

Hangi notaları algıladığımıza yönelik tahminler yapmak istiyorum=

Tatlı kırmızı meyveler, pudralı- tatlımsı çiçekler, vanilya, amber ve biraz da odunsu notaları algıladım.

Şimdi bu notalar biraz analiz etmek gerekir=

Tatlı kırmızı meyvelerden mesela, kuş üzümü, çilek/ nar gibi notalar aldım. Çiçeksi notalar ise gül, yasemin, zambak olabilir. Odunsu notalara gelince; biraz acı ve keskin paçuli ve vetiver benzeri çimensi rayihalar dikkat çekiyor. Kremsi ve yumuşak bir sandal ağacı da algıladım.

Amber ve vanilya kullanımına özellikle değinmek lazımdır=

Acı vanilya- tıbbî vanilya tarzında bir koku hissettim. Bunu, aselbent/ benzoinden kaynaklanan reçinemsi ve keskin bir yapışkanlık hissi takip etti. Acımsı ve ilaç gibi kullanılan ve benzoin notasını hatırlatan bir vanilya aroması algıladım. Kremsi ve nispeten yumuşak bir amber de var.

Odunsu amber gibi bir hissiyat, parfüm tene yerleştikten sonra hakim olmakta. Bu, odunsu/ tütünsü bir amber de olabilir. Çünkü, keskin ve sıcak rayihalar mevcuttur.

Tene yakın duran bir koku olduğunu söylemiştim. Tene oturup, kuruyunca, vanilyamsı ve ambersi notalar belirginleşmektedir.

Şimdi, bu parfümle ilgili eleştirilerimize geçelim=

ODUNSU tarzda bir parfüm yapmak istemişler. Ne var ki, bu amaç yerini pek bulmamış.

Odunsu bir parfümde öne çıkması gereken notalar vetiver, sedir ağacı ve paçuli gibi acımsı, keskin, çimensi ve tozlu- topraklı bitkiler ve aromalar olmalıdır. Bu parfümde ise, bu tarzda bir kullanım görmüyoruz. Daha çok oryantal, meyveli, yumuşak notalar var.

Bence, bu parfüm ORYANTAL- VANİLYALI grubuna daha yakın duruyor. Çünkü vanilya, amber, sandal ağacı, tatlı kırmızı meyveler, reçinemsi tonlar gibi genelde Oryantal/ Doğulu parfümlerde gördüğümüz notalar mevcuttur.

Bu haliyle oda parfümünden çok, Osmanlı saraylarını ve camilerini kokulandırmakta kullanılan amber- misk bazlı esansiyel yağları hatırlatmaktadır.

Ayrıca, Türk insanının ruh ve algı dünyasında rahatsızlık yaratacak kadar şekerli, keskin, biraz fazla yoğun bir parfüm olmuş. Biraz daha hafif, fresh, akuatik, ferahlatıcı aromalar kullanılabilirdi. Tende kalıcılık ve fark edilme değerleri başarılı olmuş. Tene yakın durmakla, hafif esintilerle gün boyu gidebilecek bir parfüm olarak düşünülebilir. Tatlı kırmızı meyve kullanımını beğendim.

Bargello Parfüm firmasına tavsiyemiz şudur=

Bu parfümü revize ederek, modern bir odunsu koku yapabilirler. Bunun için şu notaları kullanmaları yerinde olacaktır=

- MUSKAT/ BERGAMOT

- PEMBE BİBER

- SEDİR AĞACI

- PAÇULİ

- VETİVER

- TÜTSÜ

- HİNDİSTANCEVİZİ

Kuru, keskin, acımsı odunsu notalar; yumuşak, enerjik ve dinamik narenciye ve tatlı baharat notaları ile harmanlanırsa, güzel bir Modern- Odunsu koku tasarlanabilir.

Önerilerimiz ve görüşlerimiz bundan ibarettir. Soru ve eleştirilere açık olduğumuzu belirtelim. Bargello firmasına parfüm sektöründe başarılar diliyoruz...

Koku- 3 Kalıcılık- 4


Kendinize en uygun parfümü seçip, beğeniyle kullanabilirsiniz. Parfüm Testimize katılın. http://7nota1parfum.blogspot.com.tr/2014/04/parfum-testimiz-baslyor_18.html






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder