22 Ocak 2018 Pazartesi

Givenchy- Pi For Men EDT / 1998



























Givenchy Pi For Men parfümünü bizden sipariş edebilirsiniz : onurr.cetin@gmail.com

Dolum parfüm olarak- Normal kalitede % 40 yoğun esanslıdır. 

Givenchy, Fransız moda, aksesuar ve parfüm firmasıdır. Givenchy Pi For Men' i inceleyeceğiz.

Parfümün genel hissiyatında vanilya, badem, aromatik otlar bulunmakta. Tatlılık genele yayılmış. Bu, herkes tarafından bilinen klasik parfümün harmanı şöyle açıklanmış=

Üst- fesleğen, biberiye, tarhun otu, mandalina;

Orta- portakal çiçeği, sardunya, vadi zambağı, anason;

Alt- vanilya, tonka fasülyesi, benzoin, sedir ağacı, badem, sarı şeker...

Buna göre, odunsu- oryantal gruba sokulmuş.

Önce genel hissiyattan bahsedelim...

Parfüm, tatlı, şekerli vanilyalı, ağır ve yoğun rayihalı; sıcak günlerde dikkatli doz verilmezse insanı bayacak türden bir karakter vermekte. Bu parfümü cidden sadece kış mevsiminde kullanmalıyız. Yani, kışlık bir koku... Ortası, opsiyonu, istisnası yok. Dengeli sıkılmazsa, serin yaz akşamlarında bile rahatsız eder. Öyleyse, kötü parfüm mü ? Hayır... Ancak, yalnızca soğuk ve dondurucu kış günlerinde uygulama alanı bulabilir. O zaman, vanilyalı, ağır esmer şekerli, çikolatamsı yoğun yapısıyla Sibirya soğuklarında içinizi ısıtacaktır. Kendime şöyle bir soru sormadan edemedim=

Bu parfümü Serge Lutens yapsaydı, kullanır mıydım ?

Cevabım, ''evet'' oldu.

Demek ki, iyi parfüm.

Ayrıtılara geçelim.

İlk anda, klasik turunçgillerin yanısıra, şifalı ot benzeri rayihalar hissettim. Sanırım, fesleğen, biberiye ve çiçeksi notalar bu etkiyi yaptı. Sonra keskin baharatlar devreye girdi. Burada anasonu net olarak aldım. Daha sonra, diyebilirim ki, parfümü vanilya ve ona benzer notalar domine etmiş. Biraz da çikolata gibi tonlamalar var. Parfümde ağır, yoğun şekerli ve yapışkan tonlamaları da takdir ettim, anladım. Baktım, sonlarda badem ve sarı şeker notaları var. Bundan ileri geliyormuş. Ben önce tatlımsı amber zannetmiştim. Sonlarda adeta badem şekeri gibi hissiyat var.

Koku düzlemi= Turunçgiller, keskin baharat ( anason ), vanilyamsı notalar/ çikolata... Odunsu notaları hiç almadım sayılır. Galiba, şekerli yanık vanilya kokusunun içinde erimiş.

Derinlik ve konfor noktası= Valla, ne diyeyim; şekerli yanık vanilya ve biraz da çikolata. Açıklanan notalarda çikolata yok, ne var ki, hissiyat böyle olmakta.

Parfüm güzel. Şekerli yanık vanilyaya uygun bir dozda tahammül edilebilir. Kullanmaya niyetli olanlar için= bkz. Baştaki paragraf:))

Parfüm, modern tatlı baharat hissiyatı vermesi ile One Million' a; yanık şekerli rayihası ile de Rochas Men' benziyor- gönderme yapıyor.

Kalıcı ve baskın bir karakteri yansıtmakta. Bu kadar ağır ve yoğun bir parfüm, eğer abartılırsa, tende iki gün falan, hiç şüpheniz olmasın, gider. Fark edilirlik ise bende yüksek oldu. Sonra tene oturur ve yumuşar.

Koku -4 Kalıcılık -5

Kendinize en uygun parfümü seçip, beğeniyle kullanabilirsiniz. Parfüm Testimize katılın. http://7nota1parfum.blogspot.com.tr/p/parfum-testi.html


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder